Zichtbaar 1 tot 11 (11 Totaal)
Hennorit 2010 van start schrijf je in

Xtheo

Xtheo
Total Posts:

Mede leden,
Hhet gaat weer helemaal goed komen dit jaar, De Hennorit 2010 gaat weer van start.

Posted on September 29, 2010 at 11:25 PM
Display Messages: Threaded     Flat
10 Replies

Joost

Joost
Total Posts:

hennorit 2010

Super dat ie er weer is, het geruchtencircuit was al volop bezig.
Ik ben er bij hoop ik, aan het eind van de heuvelland rit maakte de XT wat meer geluid/rammeltjes dan normaal. Ik hoop dat het spannen van de nokkenasketting uitkomst biedt, maar anders...

Posted on October 16, 2010 at 10:43 AM

Peter

Peter
Total Posts:

Andere (achter) band nodig voor Hennorit?

Aan de foto's te zien heb je snorkel en duikbril nodig om de Hennorit rond te komen.Die heb ik inmiddels.
Echter, op mijn 1U6 heb ik achter een trailwing liggen voor weg en zand. Kom ik daar de Henno mee rond of moet er echt een noppenband op. (Zo ja, welke?)

Posted on October 28, 2010 at 7:37 PM

Joost

Joost
Total Posts:

Henno banden

Vorig jaar stelde ik dezelfde vraag op het oude forum. grin
Of je met een setje trailwings er door komt hangt natuurlijk af van een hoop factoren (t weer, ervaring, nieuwe banden of bijna op t canvas)

Zelf heb ik vorig jaar, eigenlijk speciaal voor de Henno, een set kenda trackmasters gekocht.

Ze zijn goedkoop, hebben verschrikkelijke grote noppen, doen het ook redelijk goed op straat en ze maken van je XT een instant ruige dakar fiets.

1 ding heb ik wel door; goede banden is de helft van het werk.

Achter zit er bij mij een 110/100-10 achterband om, dit kan bij mij net aan met een binnenlangs uitlaatbocht van motogadgets.
Ik heb de pijp wel een stuk platter geslagen.

Posted on October 29, 2010 at 9:46 PM

Peter

Peter
Total Posts:

Henno banden

Ik heb er nog de originele XT uitlaat op zitten. Wil ik een beetje zuinig op zijn en er niet met de hamer op meppen. Denk je dat 110/100-10 past?
Wat dacht je van deze?

Tractionator Enduro S/T 110/90 -19 TT 62M NHS

--------------------------------------------------------------------------------

The new Tractionator Enduro S/T (soft terrain) has been designed to give aggressive traction in soft terrain with longer wear than regular soft terrain tyres - MX grip with enduro strength and wear. Excellent for all weather in soft/varied applications.

50 % Dry - 50 % Wet
30 % Hard - 70 % Soft
Bij ons maar EUR 51,70
En dat inclusief verzendkosten!

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=28507494.107.20965&typ=D-109455&ranzahl=1&Breite=110&Quer=90&Felge=19&S_Z=-&Speed=M&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&tyre_for=Motocross&dsco=107&m_s=1

Posted on November 01, 2010 at 6:03 PM

Joost

Joost
Total Posts:

Henno banden

Ik denk dat een originele uitlaat wel smaller is dan die dikke rvs pijp van motogadgets.

Over de Motoz banden: Nog nooit van gehoord maar ze zullen vast wel genoeg grip bieden.

Het enige wat me opviel was dat ze een NHS aanduiding hebben.

Van de Metzeler website:

What does "NHS" means?
The abbreviation for "Not for Highway service". Motorcycle tyres with this marking are only for racing or off road purposes cannot be used on public roads.

Zijn dus niet DOT gekeurd, dus ik denk niet toegestaan op straat. Maar er rijden wel meer mensen rond met crossbanden op hun enduro.

Posted on November 01, 2010 at 10:52 PM

Peter

Peter
Total Posts:

bandje

Heb dus de trackmaster besteld. Laat de regen maar komen.
Bedankt voor de tip

Posted on November 09, 2010 at 6:39 PM

sTTeve

sTTeve
Total Posts:

Hennorit voorrijden

Ik krijg net een mailtje van Henno

Beste mannen,
Ik heb de hennorit gister even voorgereden samen met henny en we hebben de rit niet kunnen uitrijden. Het was te extreem. Overal overstromingen en rivieren en sloten nokvol. Ik zal hier en daar wat aanpassingen moeten maken in het roadbook en ik hoop dat de waterspiegel nog wat zakt, anders is het niet te doen. Volgende week ga ik het nog eens checken.
Het bos bij m'n ouders is afgesloten voor alle verkeer, dus daar schrijf ik een nieuw stuk voor. Ook hebben we een lunch stop bij een hutje in de hei (met groot vuur) waar marco broodjes en soep verzorgt. Ik zal de GPS coordinaten in het roadboek schrijven zodat iedereen dit punt kan aandoen. Het roadbook zal dus weer totaal anders zijn.
Verder zal ik wat vroeger de briefing doen, zodat we eerder kunnen vertrekken, want het wordt de zwaarste hennorit uit de geschiedenis.
Het was wel heel erg gaaf!! zie foto van henny boogert fotografie
Groetjes Henno

Posted on November 16, 2010 at 4:25 PM

Joost

Joost
Total Posts:

Henno rit

Allemachtig... dat stuk staat helemaal onder water!! surprised

Dat van die waypoints is wel een goeie zet.
Vorig jaar hadden we door de boswachters enz. best een keer wat moeite om weer op het goeie spoor te komen, met dank aan kittop en alfred volgens mij wisten we bij de lunchstop te komen.

Posted on November 16, 2010 at 5:06 PM

Peter

Peter
Total Posts:

Henno rit

Weet iemand hoe ik een yamaha buitenboordmotor op mijn xt kan monteren? Ziet er nat en spannend uit.

Posted on November 17, 2010 at 6:55 PM

CrossKabouter

Total Posts:

Hennorit 2010

Ik heb heel even een paar korte filmpjes van de Hennorit 2010 (waar ik in voorkwam) op Youtube gezien maar die waren er de volgende dag al weer af!
Hoe kan ik daar nu nog aankomen?
Ik ben op zoek naar het filmpje waar eerst Peterjan door mij over de "onderwater pallets" geholpen wordt en waarna ik zelf er doorheen kom (XT500, donkerrode regenbroek, grijze (jet)helm, >2 meter.
Groeten,
Alfred

Posted on December 21, 2010 at 8:53 PM